De Big Five, maar dan anders - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Theo Molenbrugge - WaarBenJij.nu De Big Five, maar dan anders - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Theo Molenbrugge - WaarBenJij.nu

De Big Five, maar dan anders

Door: Theo Molenbrugge

Blijf op de hoogte en volg Theo

25 September 2011 | Kenia, Nairobi

Degenen die ooit op safari zijn geweest, weten precies wat de Big Five zijn. Iedere safari in Kenia, Tanzania, Zuid-Afrika of waar dan ook draait om het zien van de Grote Vijf. Ofwel de olifant, neushoorn, leeuw, luipaard en buffel.

En nee, ik heb de Grote Vijf niet gezien. Ik was dan wel twee weken in Kenia, maar ben niet op safari geweest. Had wel gekund, want letterlijk naast Nairobi ligt het Nairobi National Park waar je ook op safari kunt. Maar ik bewaar het voor een andere keer.

Ik ben wel een dag met mijn collega’s Suzanne en Sonya op pad geweest en heb daar diverse andere dieren gezien: giraffen, krokodillen, schildpadden en struisvogels. En vooruit, ook olifanten. Toch een soort van Big Five dus.

We zijn eerst naar een olifantenweeshuis geweest waar iedere dag tussen 11:00 en 12:00 uur de olifanten zichtbaar zijn voor het publiek en gevoerd worden. Je snapt dat daar op een zondag veel mensen op af komen, maar toch was het de moeite waard.

Daarna het hoogtepunt van de dag: het giraffencentrum. Wat een prachtige beesten zijn het toch, erg groot en ze eten gewoon uit je hand. Althans, de exemplaren in dat centrum doen dat zonder probleem.

Tot slot zijn we naar Nairobi Mamba Village geweest, een soort van resort waar ze krokodillen en schildpadden houden, en waar je ook struisvogels en (jawel) een giraffe kunt zien. Daarnaast kun je er eten en slapen, maar dat laatste hebben we niet gedaan. Krokodillen zijn vooral erg gevaarlijk, vond het niet zo nodig de stoere jongen uit te hangen door er een vast te pakken (mocht wel).

Kortom, dat was een erg leuke dag. Nairobi is sowieso een leuke stad, erg westers naar Afrikaanse begrippen met prima restaurants. Al heb ik er geen Starbucks gevonden, maar goed, die heb er je in Nederland ook nauwelijks. Het was een goede break van de containers van Juba, waar ik inmiddels terug ben.

Eind komende week ga ik terug naar Nederland, om een dag later door te vliegen naar Baltimore. Daar blijf ik twee weken voor training en meetings. En ik ga in Baltimore ook meedoen aan de Baltimore Marathon. Wees niet bang, ik ga niet een hele marathon lopen, maar ik doe met drie collega’s aan een estafetteloop mee. Dat betekent dat we met z’n vieren samen de marathon gaan lopen.

Ik koppel daar ook een goed doel aan. Wil je me helpen? Ga dan naar http://donate.crs.org/goto/TheoMolenbrugge of laat een bericht achter. Iedere hulp is welkom!

  • 25 September 2011 - 12:11

    Je Moeder:

    Hoi Theo, leuk weer een verslag te lezen. Mooie foto's. groeten mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo

Ik hou heel erg van reizen en kom daarom veel in het buitenland. Op dit moment werk ik als accountant bij een Amerikaanse hulpverleningsorganisatie en reis ik de wereld rond om hun projecten te controleren. Erg leuk en bijzonder!

Actief sinds 19 Sept. 2010
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 162210

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 31 Januari 2017

Bienvenido a Guatemala!

31 Mei 2011 - 31 Januari 2014

Nieuwe baan, nieuwe uitdagingen

04 Juni 2010 - 17 Mei 2011

Aan het werk in Liberia

01 November 2008 - 29 April 2010

Eerdere reizen

27 Maart 2009 - 29 Oktober 2009

Afghanistan

05 November 2008 - 05 Maart 2009

Zuid-Korea

Landen bezocht: