Even terug in het koude Nederland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Molenbrugge - WaarBenJij.nu Even terug in het koude Nederland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Molenbrugge - WaarBenJij.nu

Even terug in het koude Nederland

Door: Theo Molenbrugge

Blijf op de hoogte en volg Theo

13 December 2010 | Nederland, Amsterdam

Ook al vind ik het heerlijk in andere landen te zijn, het is af en toe best prettig terug in Nederland zijn. Al vind ik het hier vreselijk koud – ik ben al een paar weken terug, maar ik kan er maar niet aan wennen.

In de eerste plaats om familie en vrienden weer te kunnen zien – altijd leuk om even bij te praten en te zien hoe het met iedereen gaat. Nou, die gelegenheid heb ik volop: een weekendje met vrienden in Ees (Drenthe), mijn eigen verjaardag, familiefeestje van oom Hans en tante Lia, en het kraamfeest van mijn achterneefje Pelle. En genoeg etentjes en borrels tussendoor.

Daarnaast gebruik ik deze periode om aan cultuur te doen. Dat is in Liberia zo goed als onmogelijk bij een volkomen gebrek aan bioscopen en theaters. Ondanks dat Liberia wel een Ministerie van Informatie, Cultuur en Toerisme heeft, wordt er nauwelijks geld besteed aan de laatste twee activiteiten. Al heeft Monrovia een Nationaal Museum dat ik nog wil gaan bekijken.

Daarom is het mooi om dat soort activiteiten te kunnen doen in Nederland. En dat heb ik dus ook gedaan: concerten van de Gorillaz, Prince, Plan B en Lady Gaga, naar Youp in Carré en een bezoekje aan het Singer Museum in Laren. En al drie keer naar de bioscoop. Je kunt je natuurlijk afvragen of Lady Gaga cultuur is, maar leuk was het in ieder geval wel! En ik kan er weer even tegen.

Afgelopen vrijdag ben ik trouwens voor het eerst naar een tweetup geweest. Voor de degenen die niet zo thuis zijn op Twitter: een tweetup is een bijeenkomst waar tweeps (Twitteraars) bijeenkomen. Aanleiding was het idee van twee tweeps om met een leuke groep mensen samen The Voice of Holland te gaan kijken.

En zo geschiedde. Helaas waren er veel minder mensen dan zich hadden aangemeld. Maar diverse mensen leren kennen waar ik al mee twitterde. En niet te vergeten een spetterend optreden van Sasja Brouwers. Mocht je geïnteresseerd zijn: bij de finale van The Voice op 21 januari 2011 vindt er een nieuwe tweetup plaats. Zie http://www.tvoh020.nl/ voor meer info of stuur een tweet aan @Thierelierelier of @TiemenJan. En als je me zelf wil volgen: mijn Twitter-naam is @molenbrugge.

Overigens zou ik nu alweer terug zijn in Liberia. Maar helaas, ik zit nog in Nederland. Contractgezeur, niet ongebruikelijk in Liberia. Het komt erop neer dat mijn contract aangepast moet worden. Als het goed is ga ik nu 21 december terug naar Liberia. Als het goed is. Want ook dit is Liberia. En dan weet je het nooit. Nog even de kou weerstaan hier…

  • 13 December 2010 - 23:35

    Sanne:

    Helaas, het Nationaal museum in Monrovia was de laatste maanden gesloten... Toch op zoek naar ander vertier daar Theo!

  • 14 December 2010 - 16:42

    Pien:

    Ik kan het National Museum wél aanraden! Heb me helemaal suf gelachen! Er hing een masker aan de muur, met daaronder deze informatie: African Mask. Goh, wat een openbaring...
    Ook stond er een schoen van Charles Taylor en een paar andere dubieuze oorlogsattributen. Zeer vermakelijk! Het schijnt trouwens dat het museum voor de oorlog meer dan 120.000 kunstvoorwerpen huisde. Tja, dat is wel een beetje triest, als je de schamele tentoonstelling nu bekijkt.

    Maar eh... ik hoop dat alles goed komt met het contract en ben nu al jaloers op je, dat je weer teruggaat naar die verrukkelijke hitte!

  • 15 December 2010 - 12:36

    Diewertje:

    Hoi Theo,

    Kwam je berichtje tegen op Linked In. Kreeg er wel een warm gevoel van, van al die gezellige feestjes en dan staat de Kerstmis nog voor de deur. Leuke foto's! En tsja, koud is het idd wel.
    Wist je al de we een dochter hebben gekregen? Ze heet Marjolein.

    Veel succes in Liberia en geniet van je feestjes zou ik zo zeggen..

    Groet, Diewertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo

Ik hou heel erg van reizen en kom daarom veel in het buitenland. Op dit moment werk ik als accountant bij een Amerikaanse hulpverleningsorganisatie en reis ik de wereld rond om hun projecten te controleren. Erg leuk en bijzonder!

Actief sinds 19 Sept. 2010
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 162210

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 31 Januari 2017

Bienvenido a Guatemala!

31 Mei 2011 - 31 Januari 2014

Nieuwe baan, nieuwe uitdagingen

04 Juni 2010 - 17 Mei 2011

Aan het werk in Liberia

01 November 2008 - 29 April 2010

Eerdere reizen

27 Maart 2009 - 29 Oktober 2009

Afghanistan

05 November 2008 - 05 Maart 2009

Zuid-Korea

Landen bezocht: